VAKIF SENEDİ
KAFKAS ARAŞTIRMA KÜLTÜR VE DAYANIŞMA VAKFI
(KAF-DAV) VAKIF SENEDİ
KURULUŞ ve TESCİL BİLGİLERİ:
-Ankara 9.Aslite Hukuk Mahkemesi
-1999/462 Esas, 1999/759 Kara No
-Kuruluş kesinleşme tarihi: 28.02.2000
-Resmi Gazete yayın tarihi ve sayı :24.01.2000/23943
-Kuruluş sermayesi : Nakit 20.000.000.000.-Tl.sı
-Vakıf Sicil No : 8335
VAKIF STATÜSÜNDEDEĞİŞİKLİK BİLGİLERİ: Vakıf Statüsünde yapılan değişiklikler koyu renkli-altı çizili ve italik yazıyla ilgili maddelerde ait oldukları yerlere işlenmiştir.
-Ankara 6.Asliye Hukuk Mahkemesi
-Esas No: 2018/ 698
-Karar No: 2019/ 52
-Kesinleşme tarihi : 28.5.2019
-------------------------------------------------
KURULUŞ ve VAKFIN MERKEZİ
MADDE 1: Kuruluş;
Bu Vakıf senedinin altında adları ve adresleri yazılı, gerçek ve tüzel kişiler tarafından Türk Medeni Kanunu’nun hükümlerine göre Kafkas Araştırma Kültür ve Dayanışma Vakfı adlı kâr amacı gütmeyen, herkesin yararına ve istifadesine açık kamusal hizmet ifa etmek üzere bir vakıf kurulmuştur. Vakfın kısaltılmış adı KAF-DAV’dır. Bu senette vakfın adı sadece “Vakıf” olarak anılacaktır.
MADDE 2: Vakfın Merkezi; Vakfın merkezi Ankara’dadır. Adresi: ŞENYUVA, MERİÇ SOK. NO:44 BEŞTEPE / ANKARA’dır. Vakıf, Mütevelli Heyet kararı ve Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün izni ile yurt içinde, Vakıflar Genel Müdürlüğü’nün uygun görüşü ve Dışişleri Bakanlığı’nın önerisi üzerine başbakanlıktan alınacak izinle yurtdışında şube ve temsilcilikler açabilir. Vakıf merkezinin değiştirilmesi Mütevelli Heyet kararı ile, adres değişikliği ise yönetim kurulu kararıyla olur.
AMAÇ ve ÇALIŞMA KONULARI:
MADDE 3: Vakfın Amacı;
a)Geleneksel kafkas kültürünü derlemek, tanıtmak ve yaşatmak,
b)Kafkasyalılar’ın güncel, toplumsal, ekonomik, sosyal ve kültürel sorunlarını bilimsel
yöntemlerle incelemek ve araştırmak, bu sorunların çözülmesine katkıda bulunmak,
c)Bilimsel, kültürel, sanatsal alanlarda çalışmalar yapmak, yayın yoluyla bu çalışmaları desteklemek,
d)Yetenekli çocuk ve gençlerin yetişmelerine, yetenek ve eğitimlerini geliştirmelerine yardımcı olmak,
e)Burs, kredi, yurt, kitap-kırtasiye, eğitim araç ve gereçleri, giyecek ve yiyecek yardımlarını sağlamak,
MADDE 4: Vakıf 3. madde de belirtilen amaçları gerçekleştirirken öncelikle herkesin yararına ve istifadesine açık olmak üzere;
a) Kafkasya ve kafkasyalılar’ın tarihlerini, günümüzdeki yerleşim özelliklerini, demografik, toplumsal, ekonomik, siyasal ve kültürel yapılarını ve gelişme sorunlarını Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluş tarihini ve öncesini, Kafkasya, Rusya ve diğer ülkelerle tarihsel ilişkilerini incelemek üzere araştırma ve proje grupları oluşturabilir, amaçla ilgili araştırma yapan herkese yardımcı olabilir.
b) Değişik dillerde yayınlanan kitap, belge ve istatistiki bilgileri derleyerek bilimsel araştırma ve dokümantasyon merkezi oluşturabilir, araştırmacıların hizmetine sunabilir.
c) Yapılan araştırmaların sonuçlarını kitap, broşür, dergi, belgesel vb. şekillerde yayımlayabilir.
d) Kafkasya ve diğer ülkelerdeki üniversite araştırma merkezi gibi kuruluşlarla akademik işbirliğini sağlamak, araştırmacı ve öğrenci değişimi gibi programların geliştirilmesine yardımcı olmak, işbirliği olanaklarını araştırmak ve geliştirmek üzere, Kafkasya ve Türkiye’de bilimsel geziler ve toplantılar düzenleyebilir.
e) Çalışma alanına giren konularda ulusal ve uluslararası seminer, sempozyum, kongre vb. çalışmalar yapabilir.
f) Amacı doğrultusunda çalışmalar yapan araştırmacıları destekleyebilir, çalışmalarının yayınlanmasını sağlayabilir, bu konuda yapılacak çalışmaları özendirmek üzere ödüllü yarışmalar düzenleyebilir.
g) Öğretim kurumları, dershaneler, öğrenci yurtları, dil ve beceri kursları açabilir, burs ve kredi verebilir.Kafkas kültür objeleri toplayarak koleksiyon oluşturabilir, müze kurup işletebilir..
h) Kuracağı işletmeler için taşınır ve taşınmaz malların rehin ve ipoteği dahil her türlü güvenceyi alabilir ve verebilir, geçerli banka kefaletlerini kabul eder amaç ve hizmet konularını gerçekleştirmek için ödünç, kefalet, rehin, ipotek ve diğer güvenceleri verir. Vakfın amaç ve hizmet konularına uygun olarak yürütülen ve yürütülecek projelerden ve her türlü çalışmalardan gelir elde edebilir.
i) Ticari, sınai ve zirai işletme, şirket ve kooperatifler kurabilir. Kurulmuş olanlara ortak olabilir.
j) Taşınır ve taşınmazlar, hisse senetleri, mülkiyetten gayri ayni haklar edinebilir. Edindiklerini devredebilir, kiralayabilir, kiraya verebilir.
k) Bağış kabul edebilir ve bağış yapabilir.
l) Yurtiçi ve yurtdışı yardım ve krediler alabilir.
m) Şirket, dernek, vakıf ve üniversite gibi kuruluşların destekleyebileceği projeler geliştirebilir, yurtiçi ve yurtdışı ticari ilişkilerde paralı ve parasız danışmanlık hizmetleri yapabilir.
MAL VARLIĞI ve GELİRLER
MADDE 5: Vakfın kuruluştaki mal varlığı kurucu gerçek kişilerce bağışlanan 20.000.000.000-TL. sıdır. Vakıf kuruluştaki mal varlığına ek olarak her türlü mal ve hakka sahip olabilir.
MADDE 6: Vakfın Gelirleri;
a) Üye giriş ve aylık ödentileri,
b) Vakfın amacına uygun kullanılacak şartlı, şartsız bağış ve yardımlar,
c) Vakfın kurduğu ve katıldığı işletme veya şirket karları ve kar payları,
d) Taşınmazların işletilmesinden, kiralanmasından ve satışından elde edilen gelirler,
e) Her türlü mevduat faizleri, hazine bonosu, hisse senedi, tahvil vb. menkul değerlerin alım-satımından elde edilen gelirler.
f) Vasiyet yoluyla elde edilen gelirler.
g) Amaçları doğrultusunda yaptığı her türlü çalışma ve etkinliklerden elde edinilen gelirler ve diğer gelirlerden oluşur.
MADDE 7: Vakıf yönetimince, elde edilen yıllık brüt gelirin en az üçte ikisi Vakfın amaçlarına harcanır. Kalanı yönetim ve idame giderleri ile ihtiyata ve vakıf mal varlığını arttırıcı yatırımlara tahsis ve sarf olunur.
ÜYELİK:
MADDE 8: Vakıf Üyeleri;
a) Kurucu üyeler,
b) Katılan üyeler,
c) Onursal üyelerden oluşur.
MADDE 9: Kurucu üyeler, vakıf senedinde imzaları bulunan, gerçek kişilerdir.Kurucu üyelerden vefat eden veya ağır derecede hastalığı olanların kurucu üyeliğini, evlatlarından birisi veya ailesinin belirleyeceği bir yakını ile devam ettirebilir.
MADDE 10: Katılan Üyeler;
a) İki üye tarafından önerilen ve Mütevelli Heyetçe belirlenen miktarda bağış taahhüdünde bulunan, vakıf üyeliğine kabulünde sakınca bulunmadığına Yönetim Kurulunca karar verilen ve Mütevelli Heyetçe üyeliğe kabul edilen gerçek ve tüzel kişilerle,
b) Bilimsel, kültürel ve sosyal alanlardaki çalışmaları ile vakfın amaçlarının gerçekleştirilmesinde katkıda bulunacağı düşünülen ve bu yönleri ile Yönetim Kurulu’nca Mütevelli Heyet’e önerilip seçilen kişilerdir.
MADDE 11: Vakfın amaçları doğrultusunda hizmetleri görülen veya Kafkasya ve Kafkasyalılarla ilgili eserleri veya çalışmaları ile tanınmış kişilerden Yönetim Kurulunun teklifi ve Mütevelli Heyet’in kararıyla uygun görülenlere Onursal üyelik sıfatı verilebilir. Onursal üyeler Mütevelli Heyet toplantılarına katılabilirler ancak oy kullanamazlar ve Bilim Kurulu üyeliği dışında diğer vakıf organlarına seçilemezler.
MADDE 12: Vakıf üyeliği, Mütevelli Heyet’çe üyeliğe kabul konusunda verilen kararla kazanılır. Vakıf üyesi olanlar, oy verme ve organlara seçilme hakkını bir sonraki Mütevelli Heyet toplantısında elde ederler.
MADDE 13: Vakıf üyesi, vakfın tüm etkinliklerinden yararlanır. Vakıf organlarını seçme ve organlarına seçilme hakkına sahiptir. Yetkili organlarca verilen görevleri yerine getirmek ve vakfın amaçlarına uygun davranmakla yükümlüdür.
MADDE 14: Vakıf Üyeliği;
a) Ölüm,
b) Kamu haklarını kullanma ehliyetinin yitirilmesi,
c) İstifa,
d) Yüz kızartıcı bir suçtan mahkumiyet üye olmak için Vakıflar hakkındaki Tebliğde belirtilen şartlardan herhangi birini kaybetmek hallerinde kendiliğinden,
e) Vakfa karşı olan yükümlülüklerin yerine getirilmemesi veya vakfın amaçlarına yada vakfın varlığını tehlikeye düşürücü çalışmalar nedeni ile, Yönetim Kurulu’nun önerisi üzerine Mütevelli Heyet tarafından verilen çıkarma kararı ile son bulur.
ORGANLAR:
MADDE 15: Vakfın Organları;
a) Mütevelli Heyet,
b) Yönetim Kurulu,
c) Denetleme Kurulu’dur.
Bu organların yanında, Yönetim Kurulu kararı ile, vakıf amaçlarının gerçekleşmesine yardımcı olmak üzere vakıf üyeleri arasından veya dışarıdan istişari nitelikte olmak üzere bir Bilim Kurulu kurulur. Ayrıca çalışma grupları ve birimleri oluşturulabilir.
MADDE 16: Yönetim Kurulu’nca vakfa “Genel Müdür” veya “Vakıf Müdürü” sıfatıyla idari görevli ve yeterince hizmetli atanabilir. Bunların ücretleri ile görev ve yetkileri hizmet sözleşmeleri ile belirlenir.
MÜTEVELLİ HEYET:
MADDE 17: Mütevelli Heyet, vakfın en yetkili organı olup, kurucu ve katılan üyelerden oluşur. Tüzel kişiler, üyeliklerini Tüzel Kişilik Yönetim Kurulu Başkanları veya görevlendireceği kişiler tarafından temsil edilebilirler.
MADDE 18: Mütevelli Heyet, bu resmi senette belirtilen görevlerini yerine getirmek üzere Yönetimin çağrısı ve gündemi doğrultusunda toplanır. İlk toplantısını Vakfın tescilini müteakip (6) altı ay içerisinde yapar.
a) Olağan Toplantı;
İki yılda bir, yılın ilk üç ayı içerisinde seçimli gündemle toplanır. Ara yıllarda mali Genel Kurul yapılabilir.
b) Olağan üstü toplantı, Yönetim Kurulu’nun gerekli gördüğü hallerde veya Denetim Kurulunun isteği üzerine ya da Mütevelli Heyet’e katılma hakkına sahip üyelerin, imzaları noterce saptanmış 1/3 ‘inin başvurusu üzerine, başvuruyu izleyen bir ay içinde Yönetim Kurulu’nca toplanır. Olağan üstü toplantıda yalnız toplantıyı gerektiren gündem Maddesi görüşülebilir.
MADDE 19: Mütevelli Heyet toplantı çağrıları, Yönetim Kurulu tarafından yapılır. Yönetim Kurulu, toplantının yerini, zamanını ve gündemini, olağan genel kurul için ayrıca çalışma raporunu ve bilançoyu, toplantıdan en az yedi gün önce üyelerine yazılı olarak bildirir.
MADDE 20: Bu vakıf senedinde özel hüküm bulunmayan hallerde, Mütevelli Heyet ve vakfın diğer organları, yarıdan bir fazla çoğunlukla toplanır. Kararlar, katılanların oy çokluğu ile alınır. Her üyenin bir oy hakkı vardır. Toplantıya katılamayacak durumda olan üye Mütevelli Heyet toplantısı için başka bir üyeyi vekil olarak görevlendirebilir. Aynı kişi birden fazla üyenin vekili olamaz. Yönetim ve Denetleme Kurulları başkan ve üyeleri toplantı için üye vekaleti alamazlar. İlk Mütevelli Heyet toplantısında, toplantı yeter sayısının sağlanamaması halinde ikinci toplantı on beş gün içinde çoğunluk aranmaksızın yapılır. Bu husus ilk toplantıya çağrı yazısında açıkça belirtilir. İkinci toplantıda vakıf organlarını oluşturacak sayı bulunmadığı takdirde, toplantı üç ay sonra yenilenmek üzere ertelenir.
MADDE 21: Mütevelli Heyet, bildirilen gün ve yerde, duyurulan gündemle toplanır. Gündeme, katılanların 1/10’unun yazılı isteği ve Mütevelli Heyet kararıyla yeni maddeler eklenebilir. Toplantı, yönetim Kurulu Başkanı veya görevlendireceği bir Yönetim Kurulu üyesi tarafından açılır. Bir Divan Başkanı ve iki yazman tarafından yürütülür. Yönetim Kurulu başkan ve üyelere toplantı divanına seçilemezler.
MADDE 22: Mütevelli Heyet’in görev ve yetkileri;
a) Yönetim Kurulu üyeleri ile Denetleme Kurulu üyelerini seçmek,
b) Vakıf üyeliğine kabul ve üyelikten çıkarma kararlarını vermek,
c) Yönetim ve Denetleme kurulları çalışma raporlarını görüşmek ve bu kuralları ibra etmek;
d) Yönetim Kurulunca’nca sunulan yapılacak işler raporlarını ,yeni bütçe tasarısını, çalıştıracak personele ilişkin kadroları görüşmek ve karara bağlamak,
e) Vakfın mal varlığına katılacak taşınmazlarla ,satılması uygun görülen taşınmazları belirlemek, Vakfın mali yapısını güçlendirecek nitelikte yardımda bulunan kişi ve kuruluşları uygun gördüğü şekilde onore etmek üzere Yönetim Kuruluna yetki vermek,
f) Aylık ve yıllık üye ödentilerini belirlemek,
g) Vakıf senedi hükümlerini değiştirmek,
h) Vakfın feshine ve tasfiyesine karar vermek,
i) Şube açılmasına karar vermek,
j) Vakıf faaliyetleri ve iç yönetimi ile ilgili yönetmelikleri kabul etmek,
k) Bu vakıf senedi ile Mütevelli Heyete verilen diğer görevleri yerine getirmektir.
Yönetim ve Denetim Kurulu üyeliklerine gizli oy ve açık sayım esasına göre seçim yapılır. Yapılan seçimlerde, adaylar aldıkları oy sayısına göre sıralanırlar. Asıl ve yedek üyeler bu sıralamaya göre belirlenir.
YÖNETİM KURULU:
MADDE 23: Yönetim kurulu,Mütevelli Heyet tarafından iki yıl için seçilen yedi üyeden oluşur. Mütevelli Heyetçe üç de yedek üye seçilir. Görev süresi biten üye yeniden seçilebilir.
MADDE 24: Yönetim Kurulu ilk toplantısında aralarından bir başkan,bir başkan yardımcısı ,bir sayman ve bir yazman seçerek görev bölümü yapar.
Yönetim kurulu en az ayda bir toplanır. Toplantılar başkan, başkan yardımcısı tarafından yönetilir.
Geçerli özrü olmaksızın üç kez üst üste veya bir yılda yapılan toplantıların yarısından fazlasına katılmayan Yönetim Kurulu üyesinin sıfatı kendiliğinden son bulur.
Yönetim kurulu Üyeliklerinde boşalma olması halinde ,sırası gelen yedek üye çağrılır. Yedeklerin çağrılmasına rağmen toplantı yeter sayısı sağlanamazsa bir ay içinde Mütevelli Heyet toplantıya çağrılır.
MADDE 25: Yönetim kurulunun görev ve yetkileri:
a) Vakıf Senedine ve Mütevelli Heyet kararına uygun biçimde yıllık çalışma programlarını hazırlayarak, vakıf işlerini bu program çerçevesinde yürütmek,yönetsel ve mali kararlar alarak uygulamak,
b) Vakfın mal varlığı ile ilgili tasarruflarda bulunmak,
c) Vakfı üçüncü kişiler nezrinde temsil etmek,üçüncü kişilerle ilgili alınan kararları, yetkilendireceği en az iki imza ile sonuçlandırmak,
d) Çalışma raporlarını, bilanço ve gelir-gider hesaplarını ve yeni bütçe tasarılarını hazırlayarak Mütevelli Heyete sunmak,
e) Mütevelli Heyet kararı doğrultusunda çalışma grup ve birimleri oluşturmak,
f) Vakıf senedinde yapılacak değişikliklerle ilgili teklifleri hazırlamak,
h) Yasa, vakıf senedi ve Mütevelli Heyetçe kendisine verilen diğer görevleri yerine getirmektir.
DENETLEME KURULU
MADDE 26: Denetleme Kurulu,Mütevelli Heyet adına vakfın çalışma ve hesaplarını denetlemek üzere,Mütevelli Heyet tarafından iki yıl için seçilen üç asıl ve iki yedek üyeden oluşur. Denetleme kurulu,İlk toplantısında üyeleri arasından bir başkan seçer,
Denetimler en az altı ayda bir yapılır. Denetim sonuçlarını ve önerileri içeren rapor Yönetim Kuruluna verilir. Dönem sonu raporları Mütevelli Heyete sunulur.
Denetleme Kurulu’nun çalışmalarına Yönetim Kurulunca yardımcı olunur. Denetimler vakıf merkezinde yapılır. Defter ve belgeler vakıf dışına çıkartılamaz.
MADDE 27: Denetleme Kurulunun Görev ve yetkileri;
a) Vakfın defter, kayıt ve belgeleri üzerinde inceleme ve denetleme yaparak rapor düzenlemek, altı aylık raporları Yönetim Kuruluna, dönem raporlarını Mütevelli Heyete sunmak,
b) Bütçe ve programların uygulanmasında öneriler üretmek ve Yönetim kuruluna yardımcı olmak,
c) Yasa ve bu vakıf senedinde gösterilen veya Mütevelli Heyetçe verilen diğer görevleri yerine getirmektir.
BİLİM KURULU:
MADDE 28: Bilim Kurulu, Kafkasya konusundaki eserleri ,inceleme ve araştırmaları veya bu alandaki bilgi deneyim ve çalışmaları ile tanınmış veya bu konulara özel ilgi duyan kişiler arasından Yönetim Kurulunca iki yıl için seçilen en az on bir üye ile Yönetim Kurulunca görevlendirilecek bir Yönetim Kurulu üyesinden oluşur.
Bilim Kurulunun üye sayısı ihtiyaca göre Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Mütevelli Heyetçe artırılabilir veya azaltılabilir.
MADDE 29: Bilim Kurulu çalışma düzenini kendisi belirler. Kurul, Kendi üyelerinden veya vakıf dışından belirliyeceği kişilerden oluşan çalışma ve proje grupları vasıtasıyla doğrudan araştırmalar yapabileceği gibi vakıf içinde ve dışında özel ve tüzel kişilere araştırma projeleri verebilir. Bu çalışmaların bağlı olacağı mali ve hukuki esaslar bir yönetmelikle belli edilir.
Bilim Kurulu kendi içinden bir başkan, bir başkan yardımcısı ve bir yazman üye seçer. Kurul üye tam sayısının 2/3 ‘ü ile toplanır ve katılanların çoğunluğu ile karar verir. Oyların eşit olması halinde başkan bulunduğu tarafa ağırlık verilir.
Bilim Kurulu yıllık çalışma programının gerektirdiği bütçeyi hazırlar ve Yönetim kuruluna sunar.
VAKIF BİRİMLERİ
MADDE 30: Mütevelli Heyet kararı ile şube ,temsilci,irtibat bürosu ve benzeri adlarla birimler kurulabilir. Birimlerin kuruluşunda ,vakıf senedi hükümleri, Mütevelli Heyet ilke kararları, Vakıflar Genel Müdürlüğünce yayınlanan tüzük,yönetmelik gibi genel düzenleyici kurallar ve M.K’nun ilgili hükümleri uygulanır.
MADDE 31: Şubeler, bir başkan ve en az iki üyeden oluşan Şube Yönetim Kurullarınca yönetilir. Şube oluşturulan yerde vakfın yediden fazla üyesinin bulunması halinde Şube Yönetim Kurulunun görevlendirilmesinde, bu üyelerin çoğunluğunca alınan tasviye kararları göz önünde bulundurulur.
MADDE 32: Vakıf Birimleri;
a)Bulundukları yerde, vakıf senedi hükümlerine, Mütevelli Heyet ve Yönetim Kurulu kararlarına uygun çalışmalar yapar, kararlar alır ve yürütürler.
b) Hesaplarında bulunan paraları, Yönetim Kurulu’nca verilen yetki sınırları içinde harcarlar.
c) Yönetim Kurulundan izin almak koşuluyla kadrolu veya geçici personel çalıştırabilirler.
d) Çalışmalarında Yönetim Kurulunca onaylattırılan defter ve belgeleri kullanırlar.
e) Takvim yılı sonu itibariyle düzenleyecekleri yıl sonu hesaplarını, Ocak ayının ilk yarısında Yönetim Kurluna gönderirler.
ÇEŞİTLİ HÜKÜMLER:
MADDE 33: Vakıf, Yönetim Kurulunca temsil edilir. Temsil yetkisi, Yönetim Kurulu başkanı, yokluğunda başkan yardımcısı tarafından kullanılır. Vakfı hukuken bağlayan sözleşmeler ve belgeler Yönetim Kurulunca yetki verilen en az iki kişi tarafından imzalanır.
MADDE 34: Vakfın çalışma ve hesap dönemi 1 Ocakta başlar 31 Aralıkta son bulur.
MADDE 35: Vakıf senedinde yönetim Kurulunun gerek görmesi veya üyelerin 1/5 inin yazılı isteği üzerine Mütevelli Heyet tam sayısının 2/3 çoğunluğunun katılımı ve katılanların 2/3 ünün oyları ile değişiklik yapılabilir. İlk toplantıda yeterli çoğunluk sağlanamazsa değişiklik ikinci toplantıya katılanların 2/3 çoğunluğu ile gerçekleştirilebilir.
MADDE 36: Vakfın devamında yarar kalmadığının veya amaçlarını gerçekleştiremeyeceğinin yada organlarının oluşturamayacağının anlaşılması üzerine Mütevelli Heyet karar ile vakıf sona erdirilebilir. Sona erdirme kararı üzerine son görevli yönetim kurulu yetkili asliye hukuk mahkemesine başvurarak dağılmanın tescilini ister. İstek kabul edildiğinde başvuruda bulunan Yönetim Kurulu tasfiye sonuna kadar “Tasfiye Kurulu” görevini yapar.
Vakfın sona ermesi halinde vakfın mal varlığı Mütevelli Heyetçe belirlenecek aynı veya benzer amaçlı bir vakfa devredilir.
MADDE 37: Bu vakıf senedinde hüküm bulunmayan hallerde M.K., 903 sayılı kanun ve bu kanun uyarınca çıkartılan tüzük ve yönetmelik hükümleri uygulanır.
MADDE 38: Vakıf çalışmalarına işlerlik kazandırmak için Mütevelli Heyetçe verilecek yetkiye dayanılarak yönetim kurulunca gerekli yönetmelikler çıkartılabilir.
GEÇİCİ HÜKÜMLER:
GEÇİCİ MADDE 1: Vakfın tescilinden itibaren altı ay içinde vakıf Mütevelli Heyeti toplanarak Yönetim ve Denetleme Kurullarına seçim yapar.
GEÇİCİ MADDE 2: İlk Mütevelli Heyet toplanmasına kadar geçecek sürede vakfın kuruluş işlemlerini yürütmek ve süresi içinde Mütevelli Heyeti toplantıya çağırmak mevzuatın öngördüğü diğer işlemleri ve çalışmalarını yerine getirmek üzere vakıf kurucuları arasından aşağıda adları belirtilen beş kişilik geçici yönetim kurulu ile üç kişilik geçici denetleme kurulu oluşturulmuştur.
Geçici yönetim kurulu üyesi olan geçici başkan geçici yönetim kurulu üyelerinden birisi ile birlikte vakıf senedinin noterde onaylatılmasına gerçek ve tüzel kişiler nezdinde münferiden veya müştereken imzaya ve geçici yönetim kurulunu temsile yetkilidirler.